onsdag 11 januari 2012

Pepparkaks muffins - Emma

Eftersom att pepparkaka hör hemma till jul så tänkte jag att det skulle passa bra med att testa baka lite
pepparkaks muffins innan jul. Jag blev överraskat glad över hur gott det blev och var väldigt glad över att jag hade hittat ett så bra recept.
Eftersom att resultatet blev så gott så rekommenderar jag att ni testar baka detta och receptet finns nedan!

Du behöver:
100 g margarin
2 1/2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl filmjölk
3 dl mjöl
1 msk kanel
1 tsk kryddnejlikor
1 tsk ingefära
2 tsk bakpulver

sätt ugnen på:
200 grader

Så här gör du:
Rör margarinet och sockret poröst. Tillsätt sedan ett ägg i taget under omrörning.
Rör sedan ner filmjölken. Rör till sist ner mjölet blandat med kryddorna och bakpulvret.
Sprid ut bakformar på en plåt och fyller dom 2/3 med smet.
 Sedan stoppar du in dom i mitten av ugnen och låter dom vara inne i ca 15 min. Sedan är det bara att äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar