torsdag 22 december 2011

Chokladbollar - Andrea

Min vän Evelina introducerade mig till ett par helt fantastiska chokladbollar hemma hos henne. De smakade som chokladbollar fast 1000 gånger godare (enligt mig då.)   Det kan vara att jag är rätt less på vanliga chokladbollar men dessa har blivit en slags drog till mig nu.
Ingredienser:
4 dl havregryn
½-1 dl socker
4-5 msk kakao
4-5 msk starkt kaffe
125 g smör/margarin
Börja med att ta fram ett fat där chokladbollarna ska ligga när de är klara samt en ljuptallrik med kokosflingor som de ska rullas i. Sen blandar du ihop havregrynet, sockret och kakaon.  Häll sedan i kaffet och margarinet, fördela margarinet till mindre bitar och sedan rulla till små bollar. Rulla i kokosflingorna och lägg på fatet. Släng in dem i kylen och låt de stå minst 20 min så det har hunnit stelna. Ät tillsammans med antligen en kopp kaffe eller ett glas mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar